In de mist - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu In de mist - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

In de mist

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

05 Juni 2018 | Spanje, Molinaseca

Vanmorgen om half acht stapte ik de albergue Monte Irado uit. Het dorp foncebadon ligt op 1439 meter. Dat was te merken aan de temperatuur. Het was 5 graden en de bergtop lag volledig in de mist. Maar wat was het mooi. Na nog een kleine klim naar het beroemde Cuz de Ferro begon ik aan een afdaling van 1000 meter over 19 km. Wat was de natuur weergaloos mooi in de mist. En verdorie wat was het afdalen zwaar. De paden vol steengruis, keien, steenlagen en modder. Na die 19 km was ik kapot. Mijn knieën wilden echt niet meer. Maar wat heb ik genoten van de natuur.
Onderweg ben ik nog uitgemaakt voor engel. Na 5 km kreeg ik koffie van de 74 jarige Richard uit Portland. Hij vertrok met zijn makkers eerder van de koffiestop. Ik zag dat hij zijn veldfles op de tafel had laten staan. Een van een soort dat je niet achter wilt laten. Ik nam de veldfles mee in de hoop hem nog tegen te komen. Na een paar kilometer hoorde ik door de mist zijn stem. Richard, i’ve got something for you, riep ik. Praise the Lord. An angel is here. Miracles do exist. I beleive, I beleive. Riep Richard uit. Ik werd ontvangen met een dikke knuffel.

  • 05 Juni 2018 - 17:15

    Lia:

    Geweldig toch, steeds weer een andere beleving en belevenis meemaken.

  • 05 Juni 2018 - 18:01

    Jolanda:

    Zo heerlijk om je verslagen te lezen het doet me meer en meer verlangen om hem ook zo snel mogelijk een keer te gaan lopen.

  • 05 Juni 2018 - 18:06

    Carla Wilhelm:

    Ik volg al je berichten. Leuk om zo mee te reizen!!

  • 05 Juni 2018 - 18:08

    Bets:

    Eindelijk weer internet waarmee ik je kan volgen, denk veel aan je zeker als we weer pelegrinos zien, die afgelopen dagen druipend van de regen langs de weg liepen. Super wat je doet, hou vol.

  • 06 Juni 2018 - 11:38

    Henk:

    Mooi hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11819

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: