Lemen huis - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Lemen huis - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Lemen huis

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

29 Mei 2018 | Spanje, El Burgo Ranero

Vanmorgen weer met regen vertrokken. Het begon al snel te motregenen. Hmmm niet echt heel gezellig weer. Gelukkig werd het rond 11 uur beter. Het was een mooie wandeling tot aan El Burgo Ranero.

Ik slaap net als gisteren in een Albergue municipal. Ik schreef al eerder dat ik de pelgrimpmenu’s zat ben. In de municipal Kun je zelf koken. Het is een soort jeugdherberg voor volwassenen. Koken heb ik gisteren en vandaag gedaan. Wat heerlijk om iets te eten dat ik zelf wil eten.

De Albergue waar ik nu slaap is gebouwd van leem. Klei en stro samen geperst. Het is een heel oude bouwwijze in deze streek. Kijk maar naar de foto’s. Daar is het duidelijk te zien.

Vandaag het boek ‘Wild’ van Chereyl Streyer uitgelezen. Mooi boek over een vrouw die de PCT (pacific crest trail) loopt.
Ik ben trouwens superblij met mijn nieuwe ereader.

Ik heb net de planning voor het lopen gemaakt voor de komende tijd. Ik kom waarschijnlijk zondag 17 juni aan in Santiago. Ik hoop rond 21 juni thuis te zijn.

  • 29 Mei 2018 - 21:30

    Merete:

    Mijn kapster jaqueline loopt vanaf 11 juni met een vriendin in 1 week het laatste deel, doe haar de groeten als je haar inhaalt :)

  • 30 Mei 2018 - 07:49

    Joke:

    Fijn om je reisverslagen te lezen Corrie! Je gaat super goed.

    Het boek Wild is ook verfilmd volgens mij. Kan me herinneren de film te hebben gezien. Mooi!

  • 30 Mei 2018 - 08:20

    Willem:

    Tja, in dunkt, ontberingen horen wel een beetje bij het pelgrimsbestaan. Omgaan met lieden die je niet liggen, honger, hitte, regen en storm, koude, inspanning, onbegrip, en vul maar in..... Toch krijg ik het idee, door je stukjes, dat het een erg leuke ervaring betreft.. nou kop op he, na zo veel bemoediging van mijn kant moet het wel weer lukken......Bless. Liefs, Willem

  • 30 Mei 2018 - 11:47

    Corrie In't Hout:

    Merete: dr lopers die de laatste honderd kilometer doen zijn niet zo populair onder de caminolopers als ik de ervaren lopers mag geloven. Ik hoop dat je vriendin een leuke tijd zal hebben. De laatste 100 zijn erg druk.

  • 30 Mei 2018 - 11:50

    Corrie In't Hout:

    Dank je wel Lief broertje van me. Het is ook mooi en soms moeilijk. Dat maakt het denk ik zo mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 11799

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: