Icarus blauwtje - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Icarus blauwtje - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Icarus blauwtje

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

24 Mei 2018 | Spanje, Hontanas

Heerlijk geslapen in Hornilles del Camino in mijn tweepersoonsbed met knisperend schone lakens. Vanorgen vol goede moed vertrokken voor weer 20 km. Op naar Castrojeriz. Wat was het landschap weer geweldig. De Meseta is prachtig. D hoogvlakte vol met akkers vo graan. Halverwege stopte ik in Hontanas. Ik ging de kerk binnen. De meeste kerken raken mij niet maar deze wel. Het was echt een pelgrimskerk links in de kerk thee voor de bezoekers. Een aantal banken in een driehoek met in het midden bijbels in veel talen en erachter een ronde schaal met zand om kaarsen aan te steken. Dekentjes voor de mensen die willen mediteren. Nou bekijk de foto’s maar. Een geweldige plek om even stil te zitten.

In de tweede helft van de tocht werd ik stilgezet door een vlinder. Een lavendel blauwe vlinder vloog rond mij heen en bleef om mij heen cirkelen. Op een gegeven moment stopte ik. De vlinder landde op mijn wijsvinger. En bleef minutenlang zitten. De vlinder vloog een paar keer op landde vervolgens weer op mijn duim en mijn pols. Zo’n tien minuten zat de vlinder bij mij. Er passeerden lopers. De vlinder bleef zitten. Echt zo bijzonder.
Weer een prachtige dag vandaag.

32899 stappen 18,5 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 11802

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: