Nat nat nat - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Nat nat nat - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Nat nat nat

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

08 Juni 2018 | Spanje, Cebreiro

Vannacht hoorde ik alleen maar regen vallen op het dak. Vanmorgen stopte het gelukkig. Vanuit ambasmestas begon de route gelijk te stijgen. Ik had een klim voor de boeg van 700 meter. De natuur was weer adembenemend mooi. In la Faba begon het te regenen en dat is niet meer gestopt tot O’cebreiro. In dit dorp was maar een albergue. Een municipal. Ik checkte in. Binnen ontdekte ik dat het een grote slaapzaal was met 56 bedden. Elke keer vier stapelbedden in een vierkant tegen elkaar. Bij mijn hoofd de voeten van een ander en stijf naast mij een persoon en boven mij nog een. Geen plek om mijn kleren te drogen. Dit trek ik niet. Schuin tegenover mij lag Else. Een Nederlandse die voor 99% blind is. Na overleg besloten we dat ik op zoek zou gaan naar een tweepersoonskamer voor ons samen. En dat lukte. Alleen jammer dat ze pas om 18.30 uur de verwarming aandeden in het huis en de mierenoverlast. Inmiddels is het lekker warm en de mieren zijn vermoord.
Weersvoorspelling is de komende vier dagen regen. Getver. Misschien valt het mee.

  • 08 Juni 2018 - 19:39

    Henk:

    Lekker afzien ;-)

  • 09 Juni 2018 - 07:30

    Ankie:

    dat is echt afzien dus!,hoop voor jou dat de weervoorspellers net zo "goed"zijn als hier .dat het toch meevalt voor je :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11815

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: