Bikkelen - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Bikkelen - Reisverslag uit Murias de Rechivaldo, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Bikkelen

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

03 Juni 2018 | Spanje, Murias de Rechivaldo

Vanmorgen met mooi weer vertrokken uit Hospital de Orbigo. Een mooie route door de heuvels. Ik had bedacht om vandaag naar Murias de rechivaldo te lopen. Ik moest wel omdat ik twee dagen geleden wat gegeten was in Villar Mazarife. Dat zouden ze opsturen naar Murias. Het lopen ging niet snel. Elke kilometer duurde twee keer zo lang in mijn beleving.
Onderweg kreeg ik een cadeautje. Ik kwam op een plek boven op een berg waar een stel woonde die heel eenvoudig leefden. Aan het pad stonden allemaal rustbanken met heerlijke kussens er op. En voor elke voorbijganger stond fruit en heerlijke sapjes voor het pakken. Kosten? Donativo wat zoveel betekent als: doe een gift. Ik voelde me bijna opgelaten met alles wat zij aanboden. Het was heerlijk even te rusten op deze plek.

In Astorga was ik er eigenlijk wel klaar mee voor vandaag. Een prachtige oude stad die gesticht is in 100 na Christus. Maar ik moest door. Het mooie is dat ik nu in een hele fijne albergue zit met een prachtige oude binnenplaats. Lekker in het zonnetje genieten van een biertje. Dat is ook zo iets geks. Ik heb op deze camino meer bier gedronken dan in de 30 jaar ervoor. Zo lekker: een biertje als je aankomt.

  • 04 Juni 2018 - 10:50

    Henk:

    Klik niet weer alsof het heel fijn gat, zet hem op en geniet

  • 04 Juni 2018 - 10:51

    Henk:

    Ik bedoel klinkt weer alsof het heel fijn gaat

  • 04 Juni 2018 - 19:09

    Wendy:

    Ik heb ineens een beeld van een wandelende bierbuik voor me haha. Ik kan me voorstellen dat het lekker smaakt daar. Proost! Wat een afstand heb je al afgelegd zeg. Topper ben je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 11820

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: