Een bed bij de nonnen van Santa Clara - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Een bed bij de nonnen van Santa Clara - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Een bed bij de nonnen van Santa Clara

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

27 Mei 2018 | Spanje, Calzadilla de la Cueza

Gisteren was een rare dag. Ik had geslapen in een albergue in fromista. De eigenaar gedroeg zich als generaal Franco. Wat een dictator was dat. Ook tegen zijn klanten. Ik vertrok die morgen op tijd maar na 2,5 km kwam ik er achter dat ik mijn sandalen was vergeten. Er zat niets anders op dan terug te lopen want ik ben toch wel erg gehech aan mijn sandalen. Franco had ze al in de vuilnisbak gegooid. De #%@! Maar ik had ze. Nog even overwoog ik te vragen of hij me terug op de route wilde brengen (tegen betaling). Maar daar bleef het bij; overwegen. Nog een taxi geprobeerd. Maar met een half uur wachttijd werd ik niet veel wijzer. Een uur later brak het onweer en de regen los, waar ik binnen 2 minuten doorweekt van was. Na anderhalf uur schuilen kon ik door. In Carrion de los Condes was de albergue vol. Maar een eenpersoonskamer bij de nonnen van Santa Clara was er nog wel. En wat was dat een fijne kamer na deze dag. En dat voor 25 euro.
Vandaag een eindeloos lange recht pad van 17 km gelopen door de Meseta. Geen dorp, helemaal niets. Het goede nieuws. Ik ben nu echt over de helft na 22 dagen lopen. Ik ben benieuwd naar morgen.

  • 27 Mei 2018 - 19:32

    Rob Van Loenen:

    De dictator heeft je maar één dag stil gekregen. Bij de nonnen van de heilige Clara over de helft. En nu benieuwd naar de tweede helft. Goed zo Corrie!

  • 28 Mei 2018 - 06:26

    Bets Gorlitz:

    Super Corrie, ik zei al in m'n vorige berichtje aan jou al dat ik vond dat je ver was, maar dat klopt dus. Nog drie dagen dan reizen wij af naar Avin in de Picos d Europa en ik hoop dat ik je kan blijven volgen via m'n mobiel want ik vind het geweldig wat je aan het doen bent. A Dios

  • 28 Mei 2018 - 13:18

    Corrie In't Hout:

    Dank je wel Bets. Nu veel plezier op vakantie.

  • 28 Mei 2018 - 16:45

    Ankie:

    inderdaad wat een asbak! wat is het dan een verademing als je weer aardige mensen ontmoet .Je bent wel een kanjer hoor ik krijg al blaren als ik het lees :) houd nog ff vol morgen over de helft knap hoor !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 11832

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: