De bergtop met de camino’s - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu De bergtop met de camino’s - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

De bergtop met de camino’s

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

11 Mei 2018 | Spanje, Puente la Reina

Vanmorgen heb ik Pamplona verlaten. Een oude stad met een goede atmosfeer. Eenmaal buiten de stad werd de route steeds mooier de bergen in. De natuur is gewend aan barre omstandigheden. Lage bomen en struikgewas, veel gele brem in bloei. Afgewisseld met prachtige akkers vol met allerlei granen.
Onderweg in een klein dorpje een dertiende eeuws kerkje. Heel klein en bescheiden maar niet minder indrukwekkend.
Op de bergkam was de natuur overweldigend. Prachtig bloeiende paarse thijm. Meest indrukwekkend waren de ijzeren beelden op de bergkam die de pelgrims uitbeelden. Van daaruit een zware tocht over de losse stenen naar het dal. Eenmaal voor in de stenen stond een groep pelegrinos ons op te wachten. Ze maakten een ereboog voor ons en juichten ons toe.

Onderweg werd ik FaceTime gebeld door mijn zussen lia en Betsy. Ze waren bij mijn vader. Ik heb mijn vader gezien en gesproken. Het was erg emotioneel. Zo geweldig om hem te zien en te horen.
Het was in alle opzichten een prachtige en indrukwekkende tocht.

22,7 km 38474 stappen

  • 12 Mei 2018 - 13:45

    Willwem:

    Willem wenst je een goeie tocht.
    Staan nu in de rij op Eindhoven AirPort om naar Debrecen te gaan.vlucht om 1600 aankomst .18.05. Blijven in Oradea vanavond.Hotel bij Z-Huis

    Heb geen internet dus kan je niet volgen. Alle goeds,
    Willem en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 11827

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: