Geen regen, wel bedbugs - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Geen regen, wel bedbugs - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Geen regen, wel bedbugs

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

09 Juni 2018 | Spanje, Tríacastela

Elke dag is een nieuw avontuur. Ook vandaag weer. Het was vanmorgen knap koud toen ik vertrok uit O’Cebreiro. Ik liep letterlijk met mijn hoofd in de wolken. Was de voorspelling gisteren nog 60 % regen vanaf 9 uur. Vanmorgen was het 30% vanaf een uur. En het is nu nog steeds droog. Ik heb een hele mooie tocht gelopen over de bergpas naar Triacastela. Wel 700 meter dalen. Maar over redelijke paden.

In de albergue municipal ingecheckt. Toen ik net mijn slaapzak had uitgerold, werd mijn Canadese onderbuurvrouw erg nerveus. There are bedbugs here, zei ze. De dame van de municipal werd er bij gehaald. En inderdaad er zat een bedmijt verstopt in het stopcontact. We werden vriendelijk verzocht de kamer te verlaten en kregen een andere kamer. Een half uur later moesten we allemaal het gebouw verlaten en verhuizen naar het andere municipal gebouw. Nu een uur later hebben de meeste gasten de albergue verlaten en zijn vertrokken naar een private albergue.

Bedmijt is een groot probleem op de camino. Doordat mensen elke dag in een andere albergue slapen worden de beestjes en de eitjes overal verspreid. Op dit moment is het de Canadese bedmijt. In een aantal albergues mag je je rugzak niet meenemen in je kamer. Sommige albergues hebben latex hoezen rond het matras en het kussen. Bij andere krijg je een wegwerp hoeslaken en kussnsloop. Ik gebruik alleen mijn eigen kussensloop en die controleer ik elke dag. Als ik thuiskom gaat mijn rugzak de tuin in en de inhoud in vuilniszakken naar de wasmachine dat is nu al zeker.

  • 10 Juni 2018 - 21:25

    Willem:

    Dat is niet best, maar viezerikken kom je overal tegen, zo blijkt wel uit de bedwants. Hoop dat je niet van die jeukbeestjes meeneemt. Het beste.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 11730

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: