Middeleeuwen - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Middeleeuwen - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Middeleeuwen

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

02 Juni 2018 | Spanje, Hospital de Órbigo

Toen ik aankwam in puente de Orbigo en Hospital de Orbigo belandde ik in de middeleeuwen. Deze dag en zondag viert het hele dorp het feest van ridder Suero. Sinds 1434 toen de goede man samen met negen vrienden 166 edelman versloeg op de 300 meter lange puente de Orbigo. En dat allemaal omdat hij een blauwtje had gelopen en even over zijn hartenpijn heen moest.
Het festival was geweldig. Het hele dorp verkleed zich in middeleeuwse kledij en iedereen loopt mee in de optocht. Compleet met Spaanse doedelzak spelers, jongleurs, kamelen, paarden met ridders en een lama. De optocht eindigt op het veld onder de brug waar ridders strijden. Uiteraard is er een slechterik die vals speelt. Waarop een vechtpartij ontstond op de ruggen van de paarden. En werd een meisje uit het dorp ten huwelijk gevraagd door haar lief. Uiteraard als ridder gekleed.
Wat een cadeautje om dit feest mee te maken. En de tocht naar Hospital de Orbigo was prachtig.

• 04 Juni 2018 - 10:52

Henk:

Wat leuk zulke dingen moet je net treffen!

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018