Zo lelijk, zo mooi - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Zo lelijk, zo mooi - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Zo lelijk, zo mooi

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

01 Juni 2018 | Spanje, Villar de Mazarife

Vanmorgen vroeg ben ik vertrokken uit Leon. Het oude stadscentrum ademt de sfeer van heel lang geleden. Echt heerlijk om daar rond te dwalen. Prachtige oude gebouwen. Hele smalle steegjes en verborgen pleintjes. De kathedraal is indrukwekkend. In tegenstelling tot Burgos, waar de kerk vooral een verheerlijking is van mensen die zich belangrijk vonden, is deze kathedraal vooral van zichzelf.

De tocht uit Leon is ronduit afschuwelijk. Een hele lange weg van 4 km met woonflats, bedrijven en veel verkeer. Daarna de voorsteden van Leon met eenzelfde beeld. Dat had ik graag over geslagen. Net als bij burgos. Maar na 8 km ging ik de heuvels weer in. Wat was dat mooi. Het is het laatste stukje Meseta met een prachtige hoogvlakte. Het deed me denken aan heidevelden maar dan gevuld met gele brem, kamille en Spaanse lavendel.

Ik realiseerde me dat ik, zo lopend door de stad, mezelf verloren voelde en dat gevoel heb ik niet een keer gehad in de natuur. Niet in de Meseta of de bergen.

  • 04 Juni 2018 - 07:09

    Willem:

    Hoop dat he volgende gedeelte beter bevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 11716

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: