Hartsteen en hartpijn - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Hartsteen en hartpijn - Reisverslag uit Atapuerca, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Hartsteen en hartpijn

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

21 Mei 2018 | Spanje, Atapuerca

Vandaag was een pittige etappe. Het begon gelijk met een stevige klim. Meestal kom je om de 5 A 7 km een dorpje tegen. Gisteren had ik mijn route bekeken en ik zag dat het eerste deel van Villafranca naar San Juan de Ortega 10 km was. Maar na 10 km geen dorp. En inmiddels was het elf uur en had ik flink honger. In het gras toen maar het blikje tonijn met plakjes kaas opgegeten. Ik kwam er achter dat ik een rekenfout had gemaakt. Ik moest nog 3 km door. Les: geen verwachtingen, valt altijd tegen.

In het eerste stuk, de klim, liep de temperatuur snel op. Ik trok mijn korte broek aan en deed mijn longsleeve uit op een mooi uitzichtpunt. Na een paar honderd meter ontdekte ik dat ik mijn hartesteen kwijt was. Mijn hartesteen is een rozenkwarts in de vorm van een hart. Ik draag de steen deze reis bij me. Ik ging terug om het te zoeken en gelukkig vond ik het. Bij mijn aankomst in de albergue ontmoette ik Felix weer. Een Zwitserse man van 76 en een aangenaam gesprekspartner. Wat was er aan de hand? vroeg hij. Iets met een steen? Erik verteld iets maar ik begreep het niet, zei hij. Ik vertelde over de steen en waar de steen voor staat voor mij op deze reis. Hierop begon Felix te vertellen over zijn Camino. Dit was zijn vierde. De vorige had hij gelopen met zijn vrouw met wie hij 48 jaar samen was geweest. Deze camino loopt hij met haar in zijn hart. Ze is een jaar geleden overleden. Hij was zo verdrietig en moest zo huilen toen hij het vertelde. Echt hartverscheurend hoe hij haar mist op deze Camino. Elke plek waar hij komt is er een herinnering aan haar.

33578 stappen 19,5 km atapuerca

  • 21 Mei 2018 - 17:08

    Bets Gorlitz:

    Wat een emotionele dag lijkt me dit, gelukkig vond je je hartsteen maar het verhaal van deze man met die lege plek in zijn hart, ik hoop dat deze reis helend voor hem is, ik kan me hier wel iets bij voorstellen we zijn dit jaar 43 jaar getrouwd en moet er niet aan denken ...

  • 21 Mei 2018 - 17:11

    Henk:

    Zo je beleeft mooie verhalen....

  • 21 Mei 2018 - 17:27

    Rob Van Loenen:

    Weet je wat "felix" betekent? Gelukkig of gelukbrengend, vruchtbaar. Een verloren steen terugvinden op een kilometerslange tocht en Felix ontmoeten. Het geluk is met je Corrie en het geluk heeft gelijk!

  • 21 Mei 2018 - 17:46

    Marja Den Boer:

    Bijzondere dag.... verliep anders dan gepland, maar om nooit te vergeten.
    Dank voor het delen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11783

Voorgaande reizen:

06 Mei 2018 - 24 Juni 2018

Op weg naar Santiago

Landen bezocht: