Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Corrie Hout - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie

10 Mei 2018 | Spanje, Pamplona

Ik ben nu in Pamplona. Het was een zware tocht gisteren. Niet door het landschap want het waren geen grote klimmen en een paar kleine afdalingen. Mijn lijf was moe na drie zware dagen. Het wilde niet vooruit. Vandaag een rustdag in Pamplona. De stad bekijken.

Onderweg kwam ik een bijzondere kerk tegen. Het zag er aan de buitenkant uit als een klein fort. Binnenin bleek het er. Kleine kerk te zijn die werd gerestaureerd door een zuid Afrikaan. Het was meer een archeologisch onderzoek. De man ontdekt elke keer oudere stukken onder de blootgelegde lagen. Het vermoeden is nu dat d kerk van 1100 na Christus is. Er zijn ook veel symbolen in verwerkt van het geloof van voor het katholisisme waarin de natuur een veel belangrijker rol speelt. Ook heeft de kerk kenmerken van de tempeliers. De zuid Afrikaan was een zeer boeiende verteller en hij deed de renovatie volledig op giften en met vrijwilligers.

Ik sliep vannacht in een Alberque met bedden die er uit zien als moderne bedsteden. Met een rolgordijn en al. Geweldige douches.
Gisteravond gegeten in Hostaria de Temple in Pamplona. Een echt Spaans restaurant van eigenaar Manolo die ons ging zoenen toen we weg gingen. Samen met David en Rob, twee vrienden uit Yorkshire, Serge uit Montréal en Angel uit Philadelphia. Erg veel plezier gehad. Serge is 60 heeft al drie keer kanker gehad en hersteld. Hij leeft elke dag alsof het de eerste en de laatste van zijn leven is. Met ontzettend veel humor.

Zubiri - Pamplona 19,7 km 32900 stappen

• 10 Mei 2018 - 15:24

Wendy:

Ha stoere vrouw, dat zijn enorm veel stappen die je hebt gemaakt. Inderdaad maar even lekker bijkomen. Het klinkt erg inspirerend en gezellig, erg leuk om mee te lezen. Dikke tút vanuit Fryslân x

• 10 Mei 2018 - 22:05

Henk:

Gewoon wat extra rustdagen als het nodig is ;-)

• 11 Mei 2018 - 06:27

Hanneke:

Klinkt heel goed Corrie! Lopen, eten en lachen tot je niet meer kan en dan met Spaanse kussen je bedje in!

Corrie

Ik ben zachtaardig, ongeduldig, geïrriteerd, stoer, lief, gedreven, onafhankelijk, oprecht, dwars, mild, direct, zakelijk, eigenwijs, beetje alternatief; duurzaam en bio eten. Ik word blij van mensen met een passie, die inspirerend, sportief, eerlijk, onafhankelijk, kwetsbaar en met zelfspot zijn.

Actief sinds 26 April 2018